Dieta – walka od środka z cellulitem

Cellulit to problem dotyczące wielu kobiet, w coraz to młodszym wieku. Jego obecność jest powiązania z nadmiarem estrogenów w organizmie, dlatego występuje głównie u kobiet. Jest to problem nie tylko kosmetyczny (estetyczny), ale także zdrowotny. Walkę z nim należy rozpocząć zaraz jak się pojawi, wtedy szybko go zwalczymy i będziemy cieszyć się piękną, gładką skórą.

Metod na walkę z cellulitem jest naprawdę wiele. Często stosowanie jednej metody nie wystarcza. Najlepszy efekt jest jeśli na raz skorzystamy z co najmniej 2-óch z nich.

1) Zdrowe nawyki żywieniowe. Jak w przypadku większości schorzeń, tak i tutaj odpowiednia dieta odgrywa istotną rolę.

2) Kosmetyki antycellulitowe. Są pomocne w walce z cellulitem, pomagają w utrzymaniu skóry w dobrej kondycji, ale same nie poradzą sobie z problemem.

3) Peelingi gruboziarniste. W miejscu występowania defektu na skórze bardzo istotne jest wykonywanie regularnego peelingu połączonego z intensywnym masażem. Nie tylko pozbędziemy się zalegającego martwego naskórka, ale pobudzimy też krążenie limfy, co przyczyni się do rozbicie podskórnych grudek.

4) Zabiegi gabinetowe. Gabinety kosmetyczne mają w swoich ofertach różnego rodzaju zabiegi zwalczające pomarańczową skórkę. Przy serii zabiegów, odpowiednio dla nas dobranych efekty są imponujące.

5) Ćwiczenia fizyczne. Jest to metoda skuteczna pod warunkiem, że ćwiczymy regularnie. Dobrze sprawdza się także w profilaktyce. Do ćwiczeń, które utrzymają nasze ciało w lepszej kondycji zaliczamy: kręcenie hula-hop, przysiady, unoszenie pośladków czy aerobik wodny.

WIEM CO JEM

Dobrze zbilansowana dieta korzystnie wpływa nie tylko na walkę z cellulitem, ale także na cały organizm. Wygląd skóry to efekt naszych nawyków żywieniowych. Na co powinniśmy w naszym jadłospisie zwrócić uwagę, aby zachować skórę w jak najlepszej kondycji i wspomóc walkę z cellulitem od środka?

Oto kilka zaleceń:
– spożywanie większej ilości warzyw i owoców
– regularne posiłki, co 3-4 godziny
– spożywanie produktów z dużą zawartością błonnika
– dobre nawodnienie organizmu, picie 2- 3 litry czystej wody dziennie
– ograniczenie do minimum używania soli i cukru
– ograniczenie spożycia alkoholu oraz rzucenie palenia
– unikanie smażonych potraw oraz fast foodów.

Pamiętajmy, że efektów nie zobaczymy po tygodniu zastosowania diety. Aby nasz organizm wyzbył się z organizmu zalegających w nim toksyn i innych produktów przemiany materii potrzeba więcej czasu. Zdrowa dieta to podstawa w profilaktyce nie tylko cellulitu, ale wielu poważnych chorób.

Dodaj komentarz